Thursday, July 10, 2008

BT bütçenizi kırpmanın 4 yolu


BT bütçenizi kırpmanın 4 yolu



İşletmeler, bilgi teknolojilerine (BT) yaptıkları yatırımlar sonucunda tutmak zorunda oldukları personel, çözmek zorunda oldukları problemler, halletmek zorunda oldukları yönetim konuları ve düşürmek zorunda oldukları maliyetler nedeniyle bir kısırdöngü içindeler. Özellikle BT bölümleri, her işletmede bir kâr merkezinden ziyade bir maliyet merkezi olarak karşımıza çıkıyor. Kâr amacıyla hareket eden işletmelerde, her bölümün, bir kâr merkezi ya da kâra etki eden bir merkez olarak davranması kaçınılmaz.

Aşağıda, BT bütçenizi en hızlı şekilde “kırpmak” ya da tekrar düzenlemek için dört seçenek yer alıyor:
1. E-postaları onarmayı bırakın: E-posta problemi, işletme içindeki çalışanların, BT bölümlerindeki çalışanları sürekli uğraştırdıkları ve hızlı bir şekilde çözülmesini istedikleri çok yaygın bir problem türüdür. Şirket içi e-posta sistemlerinin çok sağlam sunucular üzerinde olması gerekir. Ancak, yoğun spam dosyaları ve sistem çöküşleri, teknisyenlerin tüm zamanını almaktadır. Tahminlere göre, her şeyi dahil ettiğinizde, bir dahili e-posta sunucusunun maliyeti, çalışan başına yaklaşık 75 dolardır. Bu yüzden, çoğu kuruluş, e-posta sunucularını dışarıda tutarak bu maliyeti 5-15 dolar arasına düşürmüştür. Bir Exchange sunucusu alıp bunun bakımını yapmaktansa, buna sahip olup aynı zamanda sürekli hizmet veren sağlayıcılardan dış kaynak kullanımı hizmeti almak daha tasarruflu olacaktır.
2. Web üzerinden yazılım kullanın: Kullanacağınız yazılımı kendi makinenize indirmektense, bunu web üzerinden “Kullandıkça öde” şeklinde kullanarak ilerleyebilirsiniz. Şu anda, çoğu büyük yazılım firması, web üzerinden yazılım sunacak şekilde çalışmalarına hız verdi. Microsoft bile Office yazılımlarının web üzerinden kullanılmasına yönelik çalışmasını tamamlıyor. Web üzerinden yazılım kullanımı, lisans ücretleri, kuruluş zamanları ve maliyetleri açısından tasarruf sağlayacaktır. Aynı zamanda, kullanıcı artışlarındaki lisanslama ücretleri daha düşük olacaktır.
3. Sanal telefon sistemine geçin: İşletme içinde yeni PBX telefon santralleri kurmak ya da mevcut telefon sistemlerindeki bakım onarımla uğraşmak, masraflı ve zaman kaybına yol açan bir konudur. Şirket içi, şirket dışı, cep telefonu, sesli iletişim ve VoIP hizmetleri veren ve bunların sürekli bakımını sağlayan firmalardan hizmet almak, yatırım kalemlerinde düşüş sağlayacaktır.
4. BT bölümünüzü küçültün: BT bölümündeki personel maliyetlerinin yüksek olması, işletme içindeki problem yönetimi ve hizmet sağlama konularının yoğunluğundan dolayıdır. İçerideki BT işlerini dış kaynak kullanımıyla almak, maliyetlerin düşürülmesine katkı sağlayacaktır. Ancak, iç işlerin dışarıdaki şirketlere bağımlı olması konusu, çalışma modunu zorlayabilir. Bunun üstesinden gelmek için, çok iyi bir planlama yapılması ve ne istenmesi gerektiğinin iyi bir şekilde belirlenmesi gerekir.

Rekabetin arttığı, koşulların zorlaştığı ve satışların düştüğü günümüzde, “Satış yoksa maliyet düşürülür” prensibiyle hareket edip kontrolü ele geçirin.

Mehmet Bilginsoy – July 2008

No comments: