
Dışkaynakları farklı şekillerde ve özellikle ana işimizle doğrudan değil dolaylı ilişkisi olan konularda kullanmamız gerektiğinden söz etmiş ve kısa sürede maliyetlerimizin düşmeyeceğini ama uzun dönemde dış kaynak kullanımının etkisini göstereceğini belirtmiştik. Rekabet unsurlarının oldukça çeşitli şekillerde karşımıza çıktığı, ekonomik ve global sonuçların tüm iş hayatını etkilediği günümüzde bir de maliyet baskısı altında kalmak işletmelerin çalışmalarını daha da zorlaştırmıştır. Zorluklar her ne kadar fazlalaşsa da, kesin olan tek şeyin, işletmenin tüm geleceğini etkileyen satış faktörü ve satış hızı olduğunu görmekteyiz.
Satışın olmadığı, artmadığı dönemler gelirin düştüğünü, karlılığın da doğru orantılı olarak bundan etkilendiğini rahat bir şekilde gözlemleyebiliriz.
Satış grubu veya satıcılar bir işletmenin lokomotif unsurlarıdır. Gerçekleştirdikleri işlemlerin frekans ve hızı, işletmelerin gelişiminin belirlenmesinde büyük rol oynamaktadır.
Fırsatların oluşturulması, ekip motivasyonu, müşteriyi tanıma ve takip etme, pazarlama, yeni yaklaşımların hayata geçirilmesi, internet teknolojileri, reklam, pazara giriş modellerinin oluşturulması, satış kapanışı, ve müşteri memnuniyetini sağlayacak aksiyonların belirlenip uygulanması ve iletişim gibi konular, lokomotifin mutlaka gerçekleştirmesi gereken noktalardır.
Bu kadar kritik bir rol üstlenen satış grubunun performansının düşük olması herşeyi etkiler. Peki, zaman zaman yöneticiler, bu işlerini dışkaynak kullanarak satışlarını gerçekleştiremezler mi? Bu soruya bağlı olarak hem evet, hem hayır ya da yöneticisine göre değişir, gibi cevaplarla karşılaşırız. Satışlardan elde edilen gelir ve karlılıkla büyüme gösteren şirketlerin, satışa yönelik aktivitelerini dışkaynaklara aktarması her ne kadar cesaret gerektirecek bir durum gibi görünse de, iyi bir ihtiyaç analizi, bilgi aktarımı, ve performans kriterlerinin belirlenip sürekli takip edilmesi, bu konuyu bir cesaret konusu olmaktan çıkartıp bir aksiyon konusu haline getirir.
Deneyimlerden yola çıkarak sosyal ilişkiler ve farklı bakış açılarının kullanılması, dışkaynak hizmeti sunan şirketlerin, hizmeti alan şirketlere farklı değerler katmasını sağlayacaktır. Değer farklılığı, geleneksel ve kemikleşmiş yapılarda yaklaşım çeşitliliği eksikliğinden uzaklaşmak ve pazarda sonuçlanabilecek satış noktasına gelmek demektir. .
Eğer satışlarınızda düşüş görüyorsanız ve bu düşüşe dış etkenlerden daha çok içerideki kendi takımınızın neden olduğunu düşünmeye başladıysanız, en azından satış konularınızı kategorize edip sadece bir kısmında satışa yönelik dışkaynak hizmeti almayı deneyin. Denemeye değer bu yaklaşımın etkisini ancak tecrübeli ve farklı bakış açısına sahip kişilerden oluşan bir dışkaynak hizmeti aldığınızda görebilirsiniz.
Başarının sonuçları, hizmet sağlayan firmanın özelliklerine bağlı olduğu kadar siz yöneticilerin de bu yaklaşıma inancı ile sonuç bulacaktır.
Mehmet Bilginsoy – August 2008
No comments:
Post a Comment