Tuesday, March 11, 2008

Basarinin Sirri Olcumleme

Başarının sırrı ölçümleme





Teknoloji, senkronize bir şekilde gelişmiyor. Bazı şeyler çok hızla gelişirken, diğerleri onu takip ediyor. Örneğin, pil teknolojisi halen silikon teknolojisinin arkasından gelmekte. Bu da yeni ürünlerin taşınabilirliğine ve uzun süreli kullanımına engel olmakta, hatta enerji kullanımının yoğun olduğu noktalarda sahip olduğumuz cihazların kullanımı sınırlı olmaktadır.


Diğer taraftan bilgi teknolojisindeki gelişmelere baktığımızda, geçtiğimiz zamanlarda merkezi mimariden dağınık mimariye geçiş olmuş, dağınık sistemlerle yaygınlık sağlanmış ve işlemci güçlerinden farklı noktalarda yararlanılmıştır. Dağınık sistemlerin getirdiği yararların yanında yönetim problemleri başlamış, bu sefer sistem yönetimi önem kazanmıştır. Sistem yönetimi zorlaşmaya ve verimliliğin gerekliliği ortaya çıkmaya başladığında, tekrar merkezi mimari modellerine gidilmeye başlanmıştır. Artık, tek noktadan merkezi şekilde yönetim, raporlama ve yazılım geliştirmeleri, daha yoğun yapılmaktadır.


Her kuruluşun kendi ölçümünü yapması, ne kadar verimli olduğunu görüntülemesi ve raporlamasını gerçekleştirmesi, kaçınılmaz bir ihtiyaç haline gelmiştir.


Bir önceki yazımda “Şimdi Reklamlar!” diyerek, sizlere kendi reklamlarımızı dahi yapabileceğimiz bir geleceğe doğru ilerlediğimizden ve hemen başlayabileceğiniz noktalardan bahsetmiştim.


Kısaca nasıl bir süreçten geçtiğime bakacak olursak, önce kendi blog ortamımı oluşturdum. Ancak, hiç kimsenin siteme gelmediğini görünce, reklam vermeyi düşündüm. Reklam için Google arama motorunda anahtar kelimeleri belirleyip, bütçeme göre kampanya modelimi oluşturdum ve başlattım. Evet reklamlar başlamıştı. Ancak, “İnsanlar dünyanın neresinden ulaşıyorlar ve ne kadar süre kalıyorlar?”, “Kimler reklamla, kimler direkt ulaşıyor?”, bilemiyordum. Bu ihtiyacıma da çözüm bulacak kaynaklara erişerek aktif hale getirdim. Şimdi “Dünyanın neresinden, kimler, nasıl web siteme geliyor, nasıl bir trend oluşturuyorlar?” gibi birçok detaylı bilgiye anında ulaşabiliyorum.


Artık, kendi ölçümlememi yapabilir ve bunun raporunu alabilir hale geldim. En güzel tarafı, bunun çok uzun süreceğini zannetmiştim; fakat çok hızlı bir şekilde gerçekleştirebildim.


Google’ı sadece bir arama motoru olarak düşünenler, bence yanılıyorlar. Google’un sağladığı olanaklar ile çok rahat bir şekilde teknolojiyi kullanmak mümkün hale geliyor. Google’un neden dünyanın bir numaralı şirketi olduğunu kolayca anlamak mümkün. Yenilikçi ve yaratıcı her türlü bilginin herkes tarafından kullanılması, sitenin her geçen gün büyümesine katkı sağlıyor.


İhtiyaçların yönlendirdiği teknoloji ile uçsuz bucaksız olanakların sağlanabileceği internet üzerinde yol almak hepimizi heyecanlandırıyor. Yeni açılımlara yol açacak şekilde siz de yerinizi alın ve istediklerinizi elde etmek için bu olanakları kullanın. Google AdWords ve Google AdSense, size hemen yararı olacak iki olanak.

Sizleri de bundan yararlanmaya davet ediyorum.

Mehmet Bilginsoy

March 2008

No comments: