Tuesday, May 5, 2009

Popülerlikten kurumsallığa

Popülerlikten kurumsallığa


İnternetin gelişimi ve kullanım olanakları ile birlikte, çalışan profillerinde de değişimler görülmeye başladı. Özellikle gençler, çalışma hayatlarında, özel hayatlarında ve evlerinde internet uygulamalarını kullanmaya ve hızlarını artırmaya başladılar. Popüler web sitelerinin yanında, anında mesajlaşma, sosyal ağlar, online ve videolu özgeçmişler, paylaşımlı ağlar gibi uygulamalarla çalışma ortamlarına farklı bir dinamizm katıyorlar. Bunlara bir de mobil uygulamaları eklersek, bu dinamizmin çok daha hızlı bir şekilde yayıldığını görebiliriz.

Yöneticiler, kurumsal uygulamaların yanında, bilgi ve ağ güvenliğinin sağlanması için internet çıkışlarında farklı filtrelemeler uygularken, intranet uygulamalarında da kısıtlamalar yapıyorlar. İntranet uygulamalarının kurumsal verimlilik açısından sağladığı getiri inanılmaz derecede yüksek. Ancak, bu uygulamalara adaptasyon ve sürekli kullanım için albeni yaratmak, genç kuşaklarda çok zaman alıyor.

Popüler uygulamaların kurumsal olarak intranette uygulanmaya başlaması, farklı süreçlerin tanımlanmasını gerektirirken, aynı zamanda kullanım oranında artış sağlayacaktır. Bu popüler uygulamalardan Facebook’un bir intranet uygulaması olarak kullanılmasını, “Serena Software” adlı şirket öncü olarak gündeme getirmiş ve orta büyüklükteki şirketlerin hizmetine sunmuştur. Facebook’un bir intranet uygulaması olarak kullanılması, çok fazla yarar getirirken, bazı eksiklikleri de ortaya çıkarıyor. Özellikle bilgi güvenliği için farklı sistemlerin kullanılması gerekiyor. Ama diğer yandan, anında mesajlaşma ve paylaşım gibi konularda tasarruf sağladığı da bir gerçek.

Ücretsiz olan, çalışanların kullanmasını bildiği, tüm platformlarda son derece yaygın, ek özellikleri çok fazla olan, çalışma ortamındaki iletişimin ve etkileşimin önemi konusunda çalışanlara bir mesaj veren, genç kuşak çalışanların ihtiyaçlarına hitap eden, daha açık ve modern bir kültürün gelişmesine yardımcı olan, web ortamını kullanan kişilere yönelik, medyanın ilgisini çekebilen bir ortam ve uygulamayı kim istemez ki?..

Öyle görülüyor ki, genç kuşak ve gelecek kuşaklarda, özel hayatlarında kullandıkları internet uygulamaları artık iş hayatlarında da yer almaya başlayacak. Bilgi ve deneyim paylaşımının getirdiği yararlar için farklı çözüm arayışları devam edecek. Yeniden şekil alan web teknolojileri, getireceği yararlar ile iş ve özel hayatı çok güzel bir şekilde harmanlayarak kullanımımıza sunacak.

Popüler uygulamaların kurumsal uygulamalar halinde kullanılmaya başlaması, yeni bir kültürün başlamasına neden olurken, yeni bir trend de oluşturacağa benziyor. Bu kültür açılımı, her gelen genç kuşakla birlikte, yeni sayfa ve yaklaşımlar sağlayacak ve kuralların değişmesine neden olacak.

Mehmet Bilginsoy – May 2009

No comments: