Friday, February 15, 2008

BLOGOSPHERE

BLOGOSPHERE
ILETISIMIN YENI ADI BLOG



Geleneksel medya kanalları, artık herkesin eriştiği yerler olarak anılmamalı. Bugün global şirketlerin yönetimleri, mesajlarını YouTube üzerinden video mesajları olarak veriyor; hissedarlar ve müşteriler için bloglar üzerinden bilgilendirme yapıyor. Bu yaklaşım, yavaş yavaş çoğu şirket tarafından benimsenecek ve daha da yayılacak gibi görünüyor.

Teknoloji pazarı, iletişim medyasının lokomotifliğinde ilerliyor. İlerlemenin getirdiği aşamalar, teknolojik gereksinimlerin kullanımıyla paralellik sağlıyor. Bu gereksinimler, bireysel ya da kurumsal ortamlarda görülüyor.

İçeriğin oluşturulması, bu gereksinimlerin başında yer alıyor. İçeriğin oluşturulması, sayısal ortamlara çevrimlerinin yapılması, mülkiyetinin belirlenmesi, hangi topluluklara yönelik olduğu, geniş ağ ortamları üzerinden yayınlanması ve dağıtımının yapılması gibi aşamalar, başlarda dikkat edilmesi ve içeriğin yayına koyulmadan belirlenmesi gereken önemli noktalar.

Gerçeklik ve orijinalliğin korunması

Marka imajı, günümüz pazarlama anlayışında çok önemli bir konu. Güvenilir bir marka imajına sahip olmak, bugün daha kritik ve eskisinden daha zor. Firmaların güçlükle ortaya çıkardıkları çalışmalar, çok hızlı ve kolay bir şekilde harcanıyor. Bu gerçekle beraber, pazarlamacılar, marka mesajlarını, pazarda ne şekilde algılandığına bakmaksızın, her tür kanal üzerinden kontrolsüzce yayınlıyorlar. Bu mesajlar, bloglar ve zincir e-postalar vasıtasıyla çalınıyor. Oluşan bu kaybın avantaja çevrilmesi için, firmaların herşeyden önce durumu çok iyi anlaması gerekiyor.

Çoğu öğrenci ve genç tüketici, gerçeklik kavramının, tek yönlü monologlar değil, çokyönlü diyaloglar aracılığıyla gerçekleştiğine inanıyor. Bir önceki nesil, geleneksel pazarlama metotlarından etkilendi; ancak, yeni kuşak, kendisini etkilemeyecek şekilde tasarlananları bulmak için çabalıyor. Firmalar için en iyi yol, müşterileriyle bağlantı kurup, onlarla konuları tartışıp, çekinmeden kendileri hakkında yapılan kritikleri dinleyip, kendilerini değerlendirmeleridir. Bu şekilde, özellikle marka bağımlılığının son derece zor olduğu zamanımızda, bloglarda ve elektronik ortamlarda olumlu eleştirilerle yer almaları, bulundukları yerden daha üst noktalara çıkmalarını ve markalarını güçlü bir şekilde yaratmalarını sağlayacaktır.

Kişiselleştirme

Medya ve mesajlaşma, internetteki en önemli ve gerekli olgu; fakat, web üzerinde kişiyi tanımadan yapılan reklamlar başarısızlıkla sonuçlanıyor. Ancak, kişisel bilgilerin kontrolü mümkün olan, beraber hareket edebilen ve ulaştıkları kişileri dinleyen firmalarla ilerleyebilme çok daha iyi sonuçlar getirecektir.

Günümüzde içerik, gazete köşesi, film, şarkı veya pazar araştırmaları içinden çıkarılıyor ve son derece sınırlı olup, değeri çok çabuk kayboluyor. Değerinin çok çabuk kaybolmaması için bulunabilecek en değerli kaynak internet. Bu yüzden, çoğu medya firması, internete tüm eforlarını vererek onu ayakta tutmak, bilgi ve içeriğin güncel ve dinamik kalması için çaba sarf ediyor. İçeriğin tanımı ve değeri, daha dinamik bir hal almaya başladı ve artık, değerli bulunan içeriğin dinamik olarak tutulmasını sağlayan bağlamlar bir değer olarak karşımıza çıkıyor.

İnternetin tüm dünyada yaygın olduğunu düşünebiliriz. Ancak, dünyanın çok büyük bir bölümü, onları internete bağlayacak olan bilgisayar, kablo ve hatlardan yoksun. Bu olgu, genellikle dijital bölünme olarak adlandırılıyor. Bu yüzden, dünyada internete erişilemeyen noktalarda daha ucuz ve hızlı bir çözüm olabilecek cep telefonları ya da mobil araçlar kullanılıyor. Mobil çözümler, bu bölünmenin üstesinden gelebilecek ara bir çözüm, aynı zamanda içeriğin en son noktalara yayılımını sağlayacak, pazarlama ve bilinirliği artıracak gerekli bir altyapıdır.

Medya ortamları değişiyor. Yavaş ama hızlı bir şekilde, bu medya ortamları içinde, birey olarak, farkına varmadan bulunmaya başladık. Dijital ortamdaki gelişimimizi devam ettirmek için farklı medya ortamlarımızı yaratmamız gerekiyor. Bunun örneklerini görerek ve kullanarak kendi bloglarımızı yaratıp ilk adımımızı atalım.

Blog oluşturma sürecinizde sizlere ilk adımları attıracak Microsoft Windows Live Spaces ya da MySpace en iyi noktalar.

Blogosphere’de buluşmak üzere.

Mehmet Bilginsoy - Nov.2007

No comments: