Friday, February 15, 2008

Let's Get Socialize!, Let's Get Rich! / Sosyalleşelim, Zenginleşelim

Sosyalleşelim, Zenginleşelim


Sosyalleşme ve “networking”... İhtiyaç duyduğumuz, yapacaklarımızı gerçekleştirmek için günümüzde en fazla ihtiyaç duymaya başladığımız, bundan sonra da son derece gerekli olacak iki kavram. Hedeflerimizi gerçekleştirmek, kendimizi geliştirmek, yeni bilgi ve beceriler kazanmak, çevremizi genişletmek, sesimizi daha iyi duyurabilmek için, bu kavramların gerekliliği kendiliğinden ortaya çıkıyor.

“Kendimi tanıtmalıyım”, “Düşüncelerimi herkese duyurmalıyım ve kendimi değerlendirmeliyim”, “Çevremle ilerlemeliyim” diyen ve bu şekilde düşünen herkesin sosyalleşmeye isteği vardır.

İnternet ve teknolojinin çok az kullanıldığı zamanlara baktığımızda, sesinizi duyurmak çok zordu ve genelde çevreniz sizin gelişiminize olanak sağlardı. Bugüne baktığımızda, bunun çok fazla değişmediğine; ancak, boyutlarının büyüdüğüne tanık oluyoruz. Teknoloji firmaları, insanları yalnızlığa sürükleyip, onlara kendi kendilerine yetecek olanaklar ve ürünler sunarken, diğer taraftan bu yalnızlığa son verebilecek, daha fazla insanla iletişim kurulmasını sağlayacak ve çevre zenginliği yaratacak topluluklar ortaya çıkarıyor. Gruplaşmaları ve toplulukları, farklı formatlar ve özel ihtiyaçlar için oluşturuyor.

Gerçekten sosyalleşmeye ihtiyacımız var mıydı? Gerçekten bir grup içinde bulunmamız gerekli mi?

İnsanın doğasında bir gruba üye olmak ve bütünleşmek vardır. Bu davranış şekli, değiştirilemez ve yadsınamaz.

Hayatımıza renk katma ve onu kolaylaştırma isteğimiz bizi yaratıcılığa zorluyor. İnternet üzerinden arkadaşlık, kariyer, tartışma, düşünce, vb. gruplar, bu yaratıcılığın sonunda çıkan ürünlerdir. İçinde bulunduğumuz grubun sağlayacağı avantajlar ve olanaklar, teknolojinin bize sağladığı altyapı ile daha kolay ve hızlı hale geliyor. Tavsiye etme yöntemi, geçmişte olduğu gibi halen yaygın bir şekilde İnternet platformlarında da kullanılıyor. Bir yandan yaratıcı çözümlerle sonsuz bir geleceğe doğru ilerlerken, diğer yandan geleneksel yaşantımızı hızlandıracak yöntemleri hızlı bir şekilde oluşturuyoruz.

Önümüzdeki günlerde, İnternet üzerinden “networking” sağlayacak çok sayıda firma görmeye başlayacağız. Toplulukları tek çatı altında tutmaya yönelik, zengin bilgi birikimine sahip şirketlerin evliliklerine şahit olacağız. Facebook, MySpace, Yahoo, LinkedIn, Xing, Plaxo gibi şirketleri izleyin. Microsoft’un geçtiğimiz günlerde Yahoo’yu satın almak için verdiği teklifin yüksekliği, Yahoo’nun gruplarına, verilerine ve marka değerine verilmiş bir rakam. Öyle bir rakam ki, şu anda Türkiye’de yapılan özelleştirmelerin toplamından daha büyük. Ayrıca, Google’ın MySpace’e olan ilgisi... Bu birleşmeleri yakında görmeye başlayacağız.

Sosyalleşmeden networking’e, oradan zenginliğe (sadece para değil, bilgi zenginliği de) uzanan yolda, gelenekselliği baz alarak inovasyona yönelik yapılan çalışmalar, hayatımızı ivmelendirecek ve çok hızlı yaşamaya başlayacağız.

Çevrenizi geliştirin ve kendi gelişiminizi izleyin. Çok zevkli olduğunu göreceksiniz.

Mehmet Bilginsoy – February 2008

No comments: