KURUMSAL AĞ HİZMETLERİ
Öncelikle kurumsal ağ hizmetlerinin tanımını iyi yapmak gerekiyor. Bu hizmetlerin içine telekom hizmetleri de dahil edilirse pazar aslında çok daha büyük. Bu pazarda, standart olarak bulunan hizmetlerin yanında daha niş alanlara odaklanılması , müşterilere değer katan bir yaklaşım sunulur.
Ağların yaygınlaşması, Internet’in etkin bir şekilde kullanılması, bilgi teknolojilerinin stratejilerini İnternet üzerine kurması, kurumların dünyanın her tarafından erişilebilir hale gelmesini sağladı ve güvenlik ihtiyaçlarının doğmasına yol açtı. Hem içeriden, hem de dışarıdan gelen saldırılarda işin kesintiye uğramadan devam etmesi ve sağlanan faydaların devam ettirilebilmesi için, ayrıca her gün değişen koşullar karşısında, politikaların belirlenmesi ve önlemlerin alınması gerekmektedir.
Düşük maliyet ve kolaylık KOBİ pazarında ön planda yer almakta. KOBİ’ler yatırım yaparken fiyat konusunda daha hassas bir yaklaşım içinde olduklarından daha düşük maliyetli çözümleri tercih ediyorlar. Kobiler, alternatif çözüm arayışlarında, üretici firmaların sunduğu ağ çözümlerinin tamamını tek bir kutuda sağlayabilen çözümlere yoğunlaşıyorlar. Ağ çözümlerinde, karmaşık yapılardan ziyade daha kolay yapılara ve uygun maliyetli yaklaşımlara odaklanıyorlar. Düşük maliyet ve kolaylık, KOBİ pazarında ön planda yer alıyor.
Verimliliğe ve teknolojye yönelen şirketlerde ağ hizmetlerinin dağınık ortamlarda, satış gücü otomasyonlarında ve mobil ortamlarda hayatı kolaylaştırmakta, ancak bu farklı problemleri de beraberinde getirmekte, özellikle güvenlik dikkat edilmesi gereken bir nokta olarak karşımıza çıkmakta. Alınan hizmetlerle beraber yeni politikaların düzenlenmesi, farklı hizmet ve ürünlere sahip olunması gerekiyor.
Bilişim teknolojilerinin yaygınlaşmasından önce daha hiyerarşik bir çalışma düzeni olan ve tek noktadan yönetilen iş dünyasının, akılsız terminallerden kişisel bilgisayarlara geçiş ve ağ teknolojilerinin doğması sonucu, geleneksel iş yapış şekillerini değiştirmek zorunda kalmıştır. Öte yandan, orta ve alt yönetim düzeyinde bulunan kişilerin, daha etkin olmaları ve insiyatif almaları gerekti. Daha merkezi bir çalışma yapısından daha dağınık ve geniş bir çalışma ortamına geçildi. Bu bir önceki döneme göre daha fazla hız ve verim sağladı. Internet’in yaygınlaşmasıyla, hızlılık ve verimlilik, geometrik olarak büyüdü. Belirli bir noktadan sonra iş dünyası, teknolojinin sınırlarını zorlayarak gelişmesini ve kurumsal ağların daha büyük, yaygın ve hızlı olmasını gerektirdi. Kurumsal ağların, yatırım, beraber çalışma, verimlilik, rekabet gücü ve karlılığa çok önemli katkısı oldu.
Mehmet Bilginsoy
No comments:
Post a Comment