İhtiyaçlar, İstekler ve Teknoloji
İsteklerimiz, günlük hayatımızı derinden etkiler. Öyle ki günlük hayatımızın akışını, hızını ve şeklini belirleyen isteklerimizdir. Davranışlarımızı isteklerimize göre düzenleriz. Her istek ve talep, bunun karşılanmasıyla sonlanır ve bir sonraki aşamayı etkiler.
Talepler ne şekilde karşılanır? Ne kadar hızlı tepki verilir? İnteraktif bir yapı mı söz konusudur? Var olanla yetinilmeli midir?
Genç bir kuşak geliyor ve bu genç kuşağın hayat şekli, çeşitliliği, günlük hayatında kullandıkları, tüm toplumu etkiliyor. Teknolojinin gelişim hızı, bu genç kuşağın kullanım ihtiyaçları ve taleplerine göre şekilleniyor. Kişisel bilgisayarlar, İnternet, genişbant ağ altyapıları, ucuzlayan ve hızlanan telekomünikasyon imkanları, kablosuz erişim, cep telefonları, portaller, gruplaşmalar, kısa mesaj hizmetleri ve bunun gibi artık günlük hayatımızda kanıksanmış olanaklar, hayatımızı kolaylaştırıyor. Geçtiğimiz 2-3 sene içinde, bu yeni olanaklar, taleplerimizle daha da tetiklenmiş ve farklı, entegre, yarara yönelik bir gelişime neden olmuştur. Talepler gelmeden de teknolojiden yarar sağlayacak şekilde farklı birleştirme ve entegre ortamlar ile inovasyona yönelik yapılanmalar yaratılmalıdır.
Elimizdeki teknolojik olanaklardan yeterince yararlanıyor muyuz?
Cevap: Evet. Ancak, kendi limitleri çerçevesinde sağlayabilecek şekilde.
Bunu nasıl aşabiliriz?
Cevap: Limitsiz yaratıcı düşünme ile.
Limitlerin olmadığı, kendi içinde kaynakları kademeli olarak artan, bilgiyi depolayabilen, işlemci gücünü isteğe göre artırabilen, yatay olarak büyüme sağlayabilen ve her türlü bilgiye erişebilen cihazların birbirine bağlanması ile limitsiz bir hizmet sunan teknolojik ortamın sağlanması... Bu teknolojik ada çözümler, parçalı halde şu anda bulunmaktadır. Yapılması gereken, yaratıcı düşünceler ve planlar ile bunları birleştirip daha fazla katma değer sağlayabilecek ortamın oluşturulmasıdır. “İsteğe bağlı yayın yapan medya ortamları” yaratalım.
İnternet’imiz var; bilgi depolama yapabileceğimiz yerler var; cep telefonu, televizyon, bilgisayar, billboard, kiosklar gibi erişim kanallarımız var; genişbantlara sahip ağlar var; içerik var. Kullanıcı profili de bunun üzerine mükemmel olarak oturmaktadır.
Entegre ortamın oluşması durumunda, isteğe bağlı olarak, her türlü görsel erişim kanalı üzerinden istediğimiz bilgiye, görsele ya da filme, istediğimiz şekilde ve sıklıkta erişebilir; reklamlardan elde edilecek finansmanlarla farklı bir hayat şekline kavuşabiliriz.
“Talepsel Reklamcılık” gibi, üzerinde uzun süredir düşündüğüm ve planladığım olası projemden kısaca bahsedeyim. Herkesin istediği zaman, istediği noktada, belirlediği kriterlerde ve sıklıkta, istediği şekilde (etik değerlere uygunluğunun mutlaka kontrol edilmesi şartıyla) reklam verebilmesi... Şu anda teknolojik olarak her türlü altyapıya sahibiz. Tek ihtiyaç, merkezi olarak bunları toparlayıp katma değer sağlayabilecek, ekonomiyi ve reklamcılık sektörünü geliştirecek, uç noktaları birbirine bağlayıp ada çözümleri entegre şekilde çalıştıracak başarılı bir iş planının aktif hale getirilmesi. Yaratılacak yeni yapı, reklam sektörünü tetikleyerek hepimizin hayatına girebilecektir.
İnovasyon uzakta değil. Beyin fırtınaları yapın, hatta bu fırtınayı oluşturmak için kendi beyninize ilk rüzgarı siz verin, limit tanımayın; devamı gelecektir.
Mehmet Bilginsoy
No comments:
Post a Comment