Reklamcılığı, iş dünyasında önü hiç kapanmayacak, gelişmesini hızla sürdürüp farklı iş kanallarına olanak sağlayacak tek sektör olarak görebiliriz. Reklamcılık, ihtiyaçtan belirlemeye, belirlemeden anlatıma, anlatımdan üretime, üretimden sürüm ve yayınlamaya kadar olan süreçte, insanın yaratıcılığının limitlerini zorlamaktadır.
Her şeyin reklamı yapılabilir. Kendinizin bile. Yeter ki amacınızı ve hedef kitlenizi belirleyin, gerisi gelecektir.
Reklam sektöründe yüksek yaratıcılığın kullanımı, bundan yararlananlar için avantaj sağlamakta ve rekabet gücünü her zaman birkaç adım önde tutmaktadır.
Eski reklamcılık anlayışı, gelişmiş teknolojiler sayesinde bir evrim geçirmiş; beklentilerin üzerinde farklı yöntemler kullanılmaya başlamıştır. Gelir modellerinde yapılan değişiklikler, kampanyaların hızlı bir şekilde tamamlanıp yayınlanması ve değişik coğrafyalarda yerelleştirerek kullanılması ve hedeflenen kitle ile unsurların çakıştırılması, artık daha mümkün ve kolay yapılabilir hale gelmiştir.
Reklamı masraf olarak gören kuruluşlar, başarılı kampanyalar sonucunda işleri artınca, görüşlerini değiştirip farklı uygulamalara yönelmiştir.
Bugün Google, reklamcılığı temel alarak dünyanın bir numaralı şirketi haline gelmiştir. Reklamların verilmesini, alınmasını, yönetilmesini sağlaması ve işe katkı sağlayabilecek tüm altyapıyı sunması, Google’ın yaratıcı yaklaşımlarının bir sonucudur.
Artık, gelenekselleşmiş reklamcılıktan internet üzerinde yapılan reklamcılığa doğru bir yönelim başlamıştır. Reklam harcamaları, internet üzerinde artmaktadır. Bu trend, önümüzdeki günlerde daha da hızlı yükselecektir. Bu yükselişe ve yeni çalışma modeline uygun olarak, firmaların kendi içlerinde yeni bölümler oluşturmaları gerekecektir. “Online Reklamcılık” bölümlerine ihtiyaç olması, gelişen kuşaklarda farklı bir eğitim ve yönelimi sağlayacaktır.
Şu anda internette yapılan reklamcılık yeterli mi? Maalesef hayır. Daha yapılacak ve yaratılacak çok şey var. Farklılık ve farkındalık oluşturmak, kampanyaları daha basit hale getirmek, değişken medya ortamlarını tek noktadan planlayarak istenen zaman ve noktada istenen kişi veya topluluklara ulaşmasını sağlamak için yeni metot ve sistemler gerekmektedir.
Yaratıcı fikirlerin oluşması, ancak alternatiflerin çoğalmasıyla mümkün olabilir. Teknolojik altyapı ve olanaklar elimizin altında; sadece bunları birlikte çalışabilir hale getirecek düşünce ve planlamalar eksik. Basit olanaklarla başarılı reklam kampanyaları yapılabillir. Bir de farklı olanakların ve altyapıların birleştirilip kullanıldığını düşünürseniz, mükemmel sonuçlar elde edebilirsiniz.
Günümüzde medya şirketlerinin ana gelirleri reklamlardan elde edilmektedir. Neden kendi gelirinizi de bu yönde oluşturmuyorsunuz?
Bir test sürüşüyle bunu gerçekleştirebilirsiniz. Bu test sürüşünü, Google’ın sağladığı olanaklarla çok kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Hemen bir blog yaratın. Sitenize reklam alın ve internette reklam vermeye başlayın. İnanılmaz kolay ve zevkli olduğunu keşfedeceksiniz.
Çok yakında reklamlar artık kurumsallığın yanında bireysel olarak da yaygın bir şekilde kullanılacak.
Hatta, hepimiz kendimizi reklam yoluyla tanıtmaya başlayacağız.
Ben başladım, sizi de bekliyorum.
Görüşmek üzere.
Mehmet Bilginsoy – February 2008
No comments:
Post a Comment