Thursday, February 14, 2008

Yenilik için "Think"

Yenilik İçin “Think”

02-think

50’li ve 60’lı yıllarda, Amerika’da ofislerin duvarlarında “Think” tabelaları bulunurdu. Bunlar, ofis içinde her noktadan görünür şekilde yerleştirilir; çalışanları düşünmeye yönlendirirdi. Her ne kadar etkisinin yararlı olup olmadığını ölçmek mümkün değilse de mutlaka katkısının olduğu bir gerçek.

Dağarcığımızdaki bilgilerin düzenlenerek bir formasyon haline getirilmesi ve bunun gerçeğe dönüştürülmesi, insanda bulunması gereken yaratıcılık faktörlerinden biri. Düşünmek, somuta indirgemek ve arkasından icra etmek. Yaratıcılığın yenilikçi yaklaşımlara dönüşmesini sağlamak ve inovatif sonuçlar elde etmek için teknolojinin kullanımı, sadece bir araç olarak önümüzde bulunuyor. İnovatif sonuçlar, her ne kadar elimizdeki araçların kullanımı ile olsa da her şey beynimizi nasıl kullandığımıza ve ne kadar düşündüğümüze bağlı olarak ortaya çıkıyor.

İnovasyonu çok uzaklarda aramak, hepimizin yanılgıya düştüğü bir davranış şekli. Bugün hayatımızın her noktasında kullandığımız araç, metot, şekil ve bunun gibi her şeyin daha verimli, daha kullanışlı, daha ucuz, daha iyi ve daha küçük hale getirilmesi, yenilikçi yaklaşımdan başka bir şey değil. Mucit olmak gerekmiyor; sadece etrafımıza bakmamız yeterli. Buluşlar, çoğunlukla yaşanan problemlerin sonunda ortaya çıkmış ve bunların üstüne yenilikler eklenerek zenginleştirilmiş.

Yenilikçi yaklaşımlar, hayatımıza şekil verip verimlilik kazandırırken, diğer taraftan ekonominin canlanmasına, iş yapış şeklinin değişmesine ve yaşam döngüsünün hızlanmasına katkıda bulunuyor.

Düşünmek, verimli sonuçlar oluşturabilecek fikirler ortaya çıkarmak ve bunları uygulamak, hem özel, hem de iş hayatımıza inanılmaz değerler katacaktır. Televizyonda seyrettiğimiz Uzay Yolu veya Jetgiller gibi diziler, bir esin kaynağı olmuş; o zamanlar seyrettiğimiz bu “uzaysal” temalar, tek tek gerçekleşmiştir. Neden farklı şeylerden esinlenmeyelim; hayatımızın her noktasında esinlenebileceğimiz o kadar çok şey var ki!

Belki yine “Think” ya da “Düşün” yazılarını ofislere asmak, böylece kişileri daha yenilikçi ve yaratıcı fikirlere yönlendirmek, bir katkı sağlayabilir.

Mehmet Bilginsoy

No comments: