Thursday, February 14, 2008

BT Yönetişimi ... Haydi Değer Katmaya

BT Yönetişimi... Haydi Değer Katmaya!

200166637-00102

Geçtiğimiz 10-15 yılda, BT (bilgi teknolojileri) organizasyonları, kritik iş süreçlerinin optimizasyonunu sağlamakta önemli rol oynadı. Artık, BT’de optimizasyon zamanı geldi. Dünyadaki ilk 2.000 şirket, İş Teknolojileri Optimizasyonu vizyonuyla, kalite, performans ve strateji uygulamalarının sürekliliğini iyileştirip, BT’nin şirket stratejileriyle aynı paralellik içinde bulunmasına odaklanıyor.

İş Teknolojileri Optimizasyonu, iş ve kalite yönetimi uygulamalarını, yazılım ve hizmetleri kullanarak, BT stratejilerini kurumun ana iş süreçleriyle aynı hizaya getirmeyi sağlıyor. Uygulama yazılımlarında yapılan optimizasyonlarla iş ve BT stratejisinde sağlanan paralellik, şirketlerin, risk kontrolüyle maliyetleri düşürürken, BT’den daha fazla değer kazanmasını mümkün kılıyor.

Günümüzün bilgi işlem müdürleri (CIO), kuruma değer katmak amacıyla, inanılmaz bir baskı altında azla yetinip daha fazlasını elde etmek için uğraşıyorlar. BT’nin işletmelere getireceği yarardan çok, düşük maliyetli çözümlerle, ellerindeki teknolojiyi riskli bir şekilde çalıştırma uğraşı içindeler. Her zaman ihtiyaçları olan çalışan yönetimi, proje yönetimi ve taleple başlayıp üretime uzanan süreç yönetimini bilgi teknolojilerinin getireceği yararlarla en üst düzeyde sağlamak için çözüm arıyorlar; kurum içinde etkin ve yönlendirici bir pozisyonda olmaktan çok, reaktif olarak, sadece taleplere yetişiyorlar.

İşletmelerdeki BT kültürünün düşük seviyelerde olması, bilgi işlem müdürlerinin hayatını zorlaştırıyor. Bilgi işlem müdürleri, bu kısırdöngüyü giderebilmek amacıyla, kurum içinde büyük bir efor sarf ediyorlar. BT kültürünün kabul edilebilir düzeye getirilmesi, onların hayatlarını daha da kolaylaştıracak. Bu sorun aşıldıktan sonra, işletmenin öncelikli ihtiyaçlarının BT ile paralel bir hale gelmesini sağlamak, verimliliği teknolojiyle artırmak, gerçek zamanlı bir şekilde çalışanların üzerinde görünürlük kazanmak ve kontrolü sağlamak, bir bilgi işlem müdürünün odaklanması gereken konular arasında yer alıyor.

Bütünleşik ve gerçek zamanlı BT yönetimi, hızlı ve doğru kararların alınmasında fayda sağlayacağı gibi, kurumlarda uygulanacak standartlara uyumda kolaylık getirecek. Aynı zamanda, bu standartların yanında, Altı Sigma, CMMI, ITIL, ISO 9000, CobiT gibi süreç denetleme yöntemleriyle entegrasyonun kurulması, kurumun hedeflerine ulaşmasında düzen ve süreklilik sağlayacak.

En tepe noktadan bakıldığında, bilgi işlem müdürü, ekibiyle birlikte, yönetilen hizmetleri, danışmanlık hizmetlerini, eğitim hizmetlerini ve destek hizmetlerini kurumuna en iyi şekilde sunmalı. Bu hizmetlerin hepsi, BT yönetim modeli içinde bir temele oturmalı. Bu temeli oluşturan unsurlar; iş akışı, icra, güvenlik, raporlama, depolama, idare, zamanlama ve açık uygulama arayüzleri olarak sıralanıyor. Yoğun taleplerin bu temel üzerinde düzenli bir şekilde yönetilmesi ve izlenmesi, bilgi işlem müdürü için büyük bir sorun oluşturuyor. İşte, gerçek BT yönetimi olarak adlandırdığımız konu, esasında talep yönetimi, kaynak yönetimi, portföy yönetimi, zaman yönetimi, program yönetimi, finans yönetimi, proje yönetimi ve değişim yönetiminin tek noktada toplanmasından başka bir şey değil.

Değer katmak, en iyiyi vermek, iş stratejilerinde yönlendirici olmak zor değil; eğer başlamaya karar verilirse...

Mehmet Bilginsoy

No comments: